INTOHIMOINEN YRITYS 2016

Ilmianna_nappula

Suomen Nuorkauppakamarit haluaa olla mukana vaikuttamassa suomalaisen työelämän nousuun ja jakaa inspiroivia, intohimoisia yritystarinoita aktiivisesti.  Me uskomme, että intohimoiset yritykset luovat Suomeen kasvua ja hyvinvointia. Nyt on aika nostaa yritykset esiin!

MIKÄ?

Intohimoinen Yritys 2016 on Inspired in Finlandin* ja Savonlinnan Oopperajuhlien projekti, jossa nostetaan esiin 100 intohimoista yritystä. Suomen Nuorkauppakamarit vastaa yritystarinoiden keruusta, eli pääsee eturivistä nostamaan hienoja yrityksiä esiin. Huom. Tässä ei kilpailla mistään, pelkästään nostetaan esiin. Kampanjaan osallistuminen on ilmaista.

MITÄ TAPAHTUU?

Kampanjassa ilmiannetaan intohimoisia yrityksiä. Voit ilmiantaa myös oman yrityksesi. Ilmiannetuista yrityksistä kirjoitetaan lyhyt max. 2000 merkin tarina, jossa esitellään yritys sekä kerrotaan miten intohimo näkyy yrityksen toiminnassa. Kaikki tarinat julkaistaan kampanjan nettisivuilla www.intohimoinenyritys.fi, joista tarinoita voi helposti jakaa sosiaaliseen mediaan.

MITÄ TEEN?

-Ilmianna yritys osoitteessa www.intohimoinenyritys.fi.

-Mikäli yritystä ei ole aiemmin ilmiannettu, olemme yhteydessä ja saat selkeät ohjeet tarinan kirjoittamiseen.

-Kirjoita tarina yhdessä yrityksen kanssa ja palauta ohjeiden mukaan viim. 28.2.2016

MITÄ YRITYS TÄSTÄ SAA?

Kun yritys kuulee, että heidät on ilmiannettu, on ilahtuminen varmaa. Hyvän mielen lisäksi yritys saa näkyvyyttä projektin nettisivuilla sekä sosiaalisessa mediassa. Yritys saa käyttöönsä Intohimoinen Yritys- merkin, jota voi käyttää vapaasti.

Hankkeen ohjausryhmä valitsee tarinoiden joukosta 100 yritystä, jotka saavat veloituksetta sparrauskeskustelun Innovaatiorahoituskeskus Tekesin kanssa vuoden 2016 aikana. Ohjausryhmä valitsee myös kymmenen (10) intohimoista tarinaa, jotka esitellään kampanjan päätapahtumassa 16.4.2016 Helsingissä.

MITEN VOIN HYÖDYNTÄÄ KAMARISSANI?

Tässä muutama esimerkki siitä, miten kampanjaa on jo nyt hyödynnetty kamareissa:

1. ”Meille kampanja on mahtava tapa palkita yhteistyökumppanit. Lisää näkyvyyttä samalla rahalla. Jos yritys on tukenut kamaria, on sen pakko olla intohimoinen.”

2. ”Etsin aktiivisesti uutta työtä itselleni. Yritystarinan kirjoittaminen yrityksen kanssa auttaa saamaan jalkaa uusien yritysten oven väliin. Haluan laajentaa verkostojani”

3. ”Meidän kamarilla ei ole ollenkaan yhteistyötä Kauppakamarin eikä yrittäjäjärjestön kanssa. Kutsuimme heidät saman pöydän ääreen pohtimaan nostettavia yrityksiä. Samalla saimme kontaktit Kauppakamarin ja yrittäjäjärjestön kanssa kuntoon. Päätimme tavata uudelleen ja pohtia mitä muuta voisimme tehdä yhdessä.”

4. ”Hyödynnämme kampanjaa kun etsimme uusia yhteistyökumppaneita. Kun ensikontakti yritykseen on positiivinen ja yritystä nostava, yritys on jo puolellasi. Samalla yritys näkee miten mukavaa ja vaikuttavaa hommaa me kamareissa tehdään.”

5. ”Alueellamme menee vähän kehnosti ja se näkyy yrityksissä vahvasti. Voimme nuorkauppakamarina edesauttaa paikallista yritystä ja elinkeinoelämää antamalla heille ilmaista mainosta ja hyvää mieltä. Tämä on yhteiskunnallinen teko.”

 6. ”Aiomme järjestää paikkakuntamme intohimoisten yritysten kanssa keskustelutilaisuuden yrittäjyydestä. Siten saamme vaikuttavuutta toimintaamme ja näkyvyyttä lisää. Laadimme tilaisuudesta lehdistötiedotteen ja kutsumme toimittajia paikalle. Uskomme tällä olevan positiivinen vaikutus myös jäsenkasvuumme”

ONKO TARINAN TEKO TYÖLÄSTÄ?

” Helppoa kuin heinänteko. Eilen kysyin yrittäjän kiinnostusta ja laitoin lisätietoja mailiin. Tänään tavattiin aamulla noin 30 minuuttia ja sen jälkeen muotoilin tekstin. Siihen meni ehkä puolisen tuntia. Vielä käytin yrittäjän kuitattavana ja siinä se oli. ” –Auli Kangas, Oulun Nuorkauppakamari

NYT ON AIKA TOIMIA! KUINKA MONTA YRITYSTÄ SINUN KAMARISI NOSTAA ESIIN? TEE HYVÄ TYÖ, OLE MUKANA!

Lisätietoja:

Alue B                                           

RC Marko Paasu

marko.paasu@gmail.com

0505711614

*Inspired in Finland on kolmivuotinen, Savonlinnan Oopperajuhlien koordinoima hanke, joka kokoaa eväitä suomalaisen työelämän menestyksekkäälle tulevaisuudelle. Hankkeen teemoina ovat oopperan maailmasta tutut luovuus, intohimo ja taito. Inspired in Finland -yhteisössä ovat mukana Accenture, Ahlström Capital Oy, Andritz Oy, Finnair Oyj, Fortum Oyj, Gasum Oy, OP ja Sanoma Media Finland Oy. Intohimoinen yritys 2016 –kampanjassa mukana ovat lisäksi Perheyritysten liitto, Innovaatiorahoituskeskus Tekes ja Suomen Nuorkauppakamarit ry, joka vastaa Intohimoinen Yritys- projektin operatiivisesta toiminnasta.  Lisätietoa hankkeesta http://www.operafestival.fi/fi/iif

You may also like...

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *